Morgondagen

2011-11-03 @ 01:49:54
Imorgon ska jag ha "hoppträning" för Josefin. Jag vet inte vad jag hade tänkt mig riktigt tror att det bli något i stil med det här:
Bana 1: Det är ju egentligen två olika övningar en övning som jag tog från Josefins hoppträning där man har två bommar, avståndet är ungefär 24,5m så börjar man med 8 galoppsprång(stor häst) sen ökar man till 7 och sedan 6 när allt känns bra. Sen är det ju en "bana" där man hoppar på en vanlig åttvolt inte mer komplicerat men det är ju mest för att träna på galoppombyten.
Bana 2: Ni ser ju hu man ska hoppa. Tyckte det var en ganska nyttig bana för mig och Layla studdsen är ju bra så hon blir kvick i benen och får ta i lite och sedan hoppa snett igenom och så. Den banan gjorde jag mest för att då tränar man på så mycket på samma gång. Man tränar ju på galoppombyten, vägarna(på bågen är det en svår sväng) och att hoppa bana:)
Jag ska nog ta och hoppa bana två men jag ska nog även testa galoppbommsövningen också:D sen tror jag att jag kör åttvolten nästa vecka fast med cavalettibommar:)
Nu vet ni vad jag ska göra;)
Mål:
  • Hålla igång galoppen hela banan
  • Få fram henne bra
  • Nogranna vägar
  • Inga vägringar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback